• وبلاگ : صهباي انديشه
  • يادداشت : تناقضات امام خميني ( ره) ؟!!!!
  • نظرات : 8 خصوصي ، 19 عمومي
  • تسبیح دیجیتال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    سلام مجدد.
    ممنونم از جواب و اطلاعي که دادين.

    گفتين که :«قطعا اگر كساني به جاي باور به مباني انديشه هاي امام راحل و به تبع آن آراء فرعي ايشان فقط جذب آراء زماني و مكاني امام راحل شده باشند با تغيير آراء زماني و مكاني احساس خسارت خواهند كرد»
    بحث دقيقا همينه، من و شايد خيلي ها مثل من اعتقادي به مباني ولايت فقيه، حکومت فقها و ... نداريم. فصل مشترک من که ميخوام تو اين کشور زندگي کنم و کسي که حاکم هست حرفها و قولهاش هست. من زمام زندگيم رو نمي خوام بدم به دست کسي. نميخوام به جاي من فکر کنه و برام تصميم بگيره. من دوست دارم به نظر و آرائ حاکم راي بدم نه به خودش. اگر هم يه روزي نظرش رو نپسنديدم بتونم برکنارش کنم. اما تو چارچوب حکومتي اي که اين سي ساله تو مملکتمون ايجاد شده همچين چيزايي ديده نشده. نردبان حکومت يه وسيله اي هست که وقتي ازش رفتي بالا (به زعم اقايون فقها) مي توني نابودش کني تا کسي ديگه نتونه بيارتت پايين..
    به نظر من آقاي خميني يه دروغ بزرگ گفت. شايد واسه خيلي ها مهم نبود. شايد خيلي از مردم ايران کاملا با نظر ايشون، روششون، تغيير موضعشون نسبت به آزادي، موافقت کامل داشتن. نميدونم. کسي آقاي خميني رو مجبور نکرده بود اون حرفا و وعده ها رو بزنه. ميتونست بگه ما آزادي نميديم. ما حکومت مطلقه فقيه ميخوايم راه بندازيم. بعيد ميدونم مشکلي هم پيش ميومد. بازم مردم ازش تبعيت ميکردن.
    اما ايشون وعده داد و به حرفش عمل نکرد.

    ممنونم. موفق باشيد
    پاسخ

    بسم الله الرحمن الرحيم

    باز هم سلام

    هيچ مانعي نداره كه كسي اعتقاد به مباني ولايت فقيه يا حكومت اسلامي نداشته باشه اما اگر حتي به اسلام هم اعتقاد نداشته باشه و بخواد با مباني دموكراتيك زندگي كنه بايد بپذيره كه اكثريت مردم به قانون اساسي نظامي رأي مثبت دادند كه در آن التزام اساسي نظام به اسلام و نيز مسئله ولايت فقيه جزء اصول اساسي است . رأيي كه همچنان با حضورميليوني خود بر آن اسرار مي ورزند .در عين حال عنان انتخاب رياست جمهور به طور مستقيم و عزل آن به شكل غير مستقيم در اختيار مردم است .

    البته اين را هم اعتراف كنم كه متأسفانه مباني نظري و عقلاني ولايت فقيه در طول 30 سال از گذشت انقلاب ، حتي از سوي طرفدارانش همچنان مورد بي مهري قرار گرفته است و همين بي مهري بانضمام تفاسير افراطي از آن و عملكردهاي منفعت طلبان برخي مدعيان پيروي از ولايت فقيه و خطاهاي رفتاري برخي از متصديان اركان نظام موجب مهجور ماندن نظريه ارزشمند ولايت فقيه گرديده است .

    اما آن دروغ بزرگي كه از آن سخن به ميان آوريد ، اجازه بدهيد با نظرتان مخالف باشم ، آزادي كه امام و انقلاب از آن سخن مي گفت همچنان آرمان همه ماست . آزادي كه قطعا در برخي از جنبه ها با آزادي مطرح در دنيا تفاوت مفهومي و ماهوي دارد .اگر چه باز هم بايد بگويم كه متأسفانه همان گروه هاي ذكر شده موجب شده اند تا حتي برخي آزادي هاي مشروع و قانوني كه قانون شرع و قانون اساسي براي ملت قايل شده است گاهي به نام ولايت فقيه و گاهي به نام شهدا و گاهي به صدها نام ارزشمند ديگر از آنها سلب شود كه قطعا بايد رفتار اين دسته از مدعيان اسلاميت را از اسلام و انديشه هاي اسلامي جدا كرد .

    سربلند باشيد .